|
|
Hatékonyságnövelés a Getting Things Done® módszer segítségével
„Az elméd ötletek gyártására való, nem azok tárolására.” - David Allen
Túlterheltnek érzed magad?
- Nyomasztanak a kötelezettségeid? Állandóan tele a postafiókod?
- Nehezen követed a delegált feladatokat? Rengeteg meetingen kell részt venned?
- Szeretnél több munkát, kevesebb stresszel elvégezni?
Akkor ismerd meg a Getting Things Done® módszertant!
Mi az a Getting Things Done®?
A Getting Things Done®, vagy röviden GTD® David Allen produktivitási szakértő által leírt módszertan, mellyel úgy növelhetjük a személyes hatékonyságunkat, hogy ezzel egyidőben drasztikusan csökken a stressz az életünkben.
A hagyományos időkezelési módszerekkel ellentétben, melyek leginkább a stratégiai ötletekre helyezik a hangsúlyt (80/20-as szabály, Fontos-sürgős mátrix stb...), a GTD® módszertan a konkrét gyakorlati megoldásokra fókuszál.
A módszertan központi eleme, hogy könnyítsünk a pszichés terhelésen azáltal, hogy a feladatainkat és kötelezettségvállalásainkat „tisztázzuk”, majd az így kapott eredményeket a fejünk helyett egy megbízható rendszerben tároljuk. Az így felépített rendszer ezek után magabiztosan segít bennünket a feladatok kiválasztásában.
A GTD® metodológiát világszinten olyan sikeres cégek használják, mint a Google, a Morgan Stanley, a Siemens, vagy a KPMG. Hazánkban pedig, hogy csak a legnagyobbakat említsük a Prezi, a Ustream, az Ericsson, a GE, az Unilever és a Sberbank.
A kurzus során megtanulod, hogy...
- Miért stresszel, ha a teendőidet a fejedben vagy nem megfelelő módon tárolod
- Hogyan tudsz minden fölösleges dolgot kisöpörni a fejedből és teret teremteni a gondolataidnak
- Miért nem hatékonyak a hagyományos időmenedzsment módszerek
- Mitől forradalmi a GTD® módszertan
- Teendő, projekt és naptári bejegyzés között
- Mi az az egyszerű 5 lépés, amely egyszer s mindenkorra megváltoztatja azt, ahogy egy beérkező teendőidhöz hozzáállsz
- Hogyan kezdd el beépíteni a hétköznapjaidba a GTD-t
Ha Te is szeretnéd elsajátítani, azt az 5 lépést, amelynek rendszeres és tudatos alkalmazásával megszabdulhatsz az állandó túlterheltségtől és stressztől, akkor iratkozz be képzésünkre, és kezdd el Te is használni a GTD® módszertanát!
-
2.Mitől forradalmi a GTD?
-
3. lecke
Miért ne tároljunk a fejünkben?
-
4. lecke
GTD vs Időmenedzsment
-
5. lecke
A GTD 5 lépése
-
3.GTD 1. lépés: Rögzítés - Ne tartsd fejben, írd ki!
-
6. lecke
Mi köti le a figyelmünket?
-
7. lecke
[FELADAT] Rögzítés
-
8. lecke
Hogyan rögzítsünk és mit?
-
9. lecke
Hogyan csináljam jól?
-
4.GTD 2. lépés: Tisztázás - Miért nem működik a to-do lista?
-
10. lecke
Hogyan használjuk a tisztázás térképet?
-
11. lecke
Hogyan csináljam jól?
-
12. lecke
[FELADAT] Tisztázás
-
5.GTD 3. lépés: Rendszerezés
-
13. lecke
Hol a helye a már letisztázott teendőknek?
-
14. lecke
GTD feladatrendszerezés Excel-táblában
-
15. lecke
Hogyan csináljam jól?
-
16. lecke
[FELADAT] Rendszerezés
-
6.GTD 4. lépés: Reflektálás
-
17. lecke
Miért fontos reflektálni?
-
18. lecke
Heti Áttekintés szokása
-
19. lecke
Hogyan csináljam jól?
-
20. lecke
[FELADAT] - Reflektálás
-
7.GTD 5. lépés: Cselekvés
-
21. lecke
Végezd el!
-
22. lecke
Hogyan csináljam jól?
-
23. lecke
[FELADAT] Cselekvés